Concluziile studiului, disponibil online la pagina web http://www.forumuljudecatorilor.ro/wp-content/uploads/FJR-White-Paper-Protocoalele-de-cooperare-dintre-SRI-si-diverse-autoritati-din-sistemul-judiciar-avand-competenta-in-materie-penala.pdf , rețin următoarele:
În esență, pe baza datelor disponibile în prezent în spaţiul public, apreciem că nu se poate profita de echivocul intens promovat mediatic al „caracterului nelegal” al protocolului S.R.I. – P.I.C.C.J., pentru a se anula toate eforturile justiției penale din ultimii ani, în măsura în care nu se dovedește existența unor reale probleme de fond, pentru care există, oricum, remedii legale în cazurile individuale.
În situația unei suspiciuni rezonabile de încălcare a competenței funcționale în efectuarea urmăririi penale, verificarea legalității administrării probelor este de competența exclusivă a instanțelor de judecată în materie penală, având în vedere că toți magistrații au drept de acces la informații clasificate, iar avocatului inculpatului i se poate acorda acest acces la cerere.
Învederăm că există necesitatea concretă a temperării unei adevărate isterii publice pe această temă, susceptibilă de a se concretiza în presiune directă asupra instanțelor de judecată, spre exemplu, pentru a dispune soluții de achitare a tuturor infractorilor descoperiți în urma unor informații comunicate de S.R.I..
O intervenție a legislativului în acest domeniu, generată exclusiv și nediferențiat doar de acest context al „protocoalelor secrete”, ar aduce grave prejudicii urmăririi penale a multor infracțiuni grave, precum cele de criminalitate organizată sau terorism, deoarece măsurile tehnice executate de S.R.I. la dispoziția parchetelor sau instanțelor de judecată nu au privit numai infracțiunile de corupție, acestea fiind doar cele care au alimentat cel mai tare „Teoria conspirației”, din cauza calității subiecților activi de funcționari publici, înalți funcționari publici sau demnitari.
No related posts.